رئیس هیئت موسس و امناء دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد توانایی تاسیس واحد دانشگاهی در کشور سوریه را دارد.

آمادگی ایران برای تاسیس دانشگاه در سوریه/  حامیان جنگ در سوریه اکنون رئیس جمهور آن‌ را به جامعه عرب دعوت می‌کنندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و امناء دانشگاه آزاد اسلامی روز سه شنبه ۹ بهمن ماه با محمد ماهر قباقیبی معاون وزیر علوم سوریه و رئیس دانشگاه دمشق و هیات همراه دیدار و بر توسعه همکار ی‌های علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

 ولایتی گفت: رابطه سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی ایران و سوریه از حدود ۴۰ سال گذشته آغاز شده و روز به روز توسعه یافته است و بنده از اولین کسانی بودم که در سمت وزیر خارجه به سوریه رفتم و به حضور مرحوم حافظ اسد رسیدم و تا کنون هم در جهت توسعه روابط دو کشور بار‌ها به سوریه سفر کرده ام.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنا دانشگاه ازاد اسلامی تاکید کرد: معتقدیم توسعه روابط دفاعی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی به تقویت روابط میان نخبگان وابسته است و دو زمینه علمی و فرهنگی می‌تواند این ارتباطات را تقویت کند.

تلاش جهت دستیابی به اقتصاد دانش بنیان  مهمترین اقدام دانشگاه آزاد

ولایتی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی گفت: در زمینه علمی به لحاظ تولید علم در دنیا در رتبه شانزدهم و در بین کشور‌های دنیا از لحاظ سرعت رشد در درجه اول بعد از انقلاب اسلامی قرار داریم و یکی از مهمترین اقدامات تلاش در جهت پژوهش و ابداعات تکنولوژیکی به منظور دستیابی به نتایج عملی در جهت اقتصاد دانش بنیان است.

وی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و به توسعه روابط با همسایگان در حوزه اموزش عالی اشاره و گفت: در دیداری که با رئیس جمهور سوریه داشتم امادگی تاسیس شعبه‌های دانشگاه ازاد را در شهر‌های دمشق، حلب، لازقیه را اعلام کردم  و این موضوع با استقبال آن‌ها مواجه شد و اقدامات مرتبط با این مهم در حال پیگیری است و همین همکاری‌ها با کشور‌های عراق، آذربایجان، عمان، افغانستان و ... نیز در حال انجام می‌شود.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنا دانشگاه ازاد اسلامی اظهار کرد: سوریه ظرفیت‌های بالایی در حوزه آموزش عالی دارد و اگر این جنگ توسط دشمنان  به سوریه تحمیل نمی‌شد در این زمینه پیشرفت می‌کرد؛ دولت و مردم سوریه توانستند در برابر جنگ بین الملل که بیش از ۸۰ کشور در آن شرکت داشته اند مقاومت کنند و آنان را شکست دهند و این مردم نشان داده اند که مردمی با تمدن و فرهنگ عمیق هستند و آینده سوریه حتما از وضعیت فعلی و گذشته بهتر خواهد شد.

وی به تحولات اخیر منطقه هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۷ سال مردم و دولت سوریه در مقابل همه دشمنان و هجمه‌هایی که در دنیا بی سابقه بود مقاومت کردند و این که آمریکایی‌ها گفتند که از سوریه بیرون خواهند رفت این اتفاق قابل پیش بینی بود و از حدود یک سال قبل این موضوع را مطرح کردیم و روند تحولات و مقاومت مردم این موضوع را محقق کرد. بی تردید پیروزی‌ها حتما ادامه خواهد داشت و می‌بینیم کسانی که در منطقه از جنگ علیه دولت و مردم سوریه حمایت کردند اکنون رئیس جمهور سوریه را به جامعه عرب دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار